فرارو- علی مطهری معتقد است، ساکت بودن و انتقاد نکردن از دولت به دلیل عدم سوءاستفاده اصلاح‌طلبان و سران فتنه مورد پذیرش نیست.

علی مطهری نماینده منتقد دولت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه انتقاد و تمجید باید به جای خود صورت گیرد، گفت: «همان‌طور که از عملکرد رئیس جمهور در سازمان ملل، لبنان و مسئله انرژی هسته‌ای تمجید و تشکر کردیم، در مواقع لازم انتقاد خود را نیز انجام می‌دهیم، نباید خدمات دولت مانع پرداختن به تخلفات آن باشد».

برای مشاهده ادامه مطلب روی اون  فلش زرد بالا سمت چپ زیر تاریخ کلیک کنید
مطهری با بیان اینکه ساکت بودن و انتقاد نکردن به دلیل عدم سوءاستفاده اصلاح‌طلبان و سران فتنه مورد پذیرش نیست، ‌متذکر شد: «اینکه رئیس دفتر رئیس‌جمهور از مکتب ایران سخن می‌گوید که باید از مکتب ایران به جای مکتب اسلام سخن گفت زیرا از اسلام برداشت‌های مختلفی می‌شود، و این تز را با زبان‌های مختلف بیان می‌کند، حرف خطرناکی است و نقطه آغاز انحراف انقلاب محسوب می‌شود؛ هرچند سخن شخص مشایی اهمیت چندانی ندارد اما اظهارنظر وی به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور مهم است، از این رو نمی‌توان در قبال آن سکوت کرده و آن را یک مسئله فرعی دانست».

انتقاد به جا و مقایسه کرباسچی و احمدی‌نژاد
وی با اشاره به دوران سازندگی و دوران شهرداری غلامحسین کرباسچی، عنوان کرد: «مثلا شهردار تهران در آن زمان خدمات شهری زیادی انجام داد اما مرتکب تخلفاتی مانند تراکم‌فروشی و عدم رعایت اصول مهندسی شهری نیز شد که باعث بخشی از مشکلات حال حاضر شمال تهران شده است، مثلاً شهرداری اجازه می‌داد در یک کوچه شش‌متری ساختمان هفت طبقه ساخته شود و می‌گفت پول بدهید، هر چند طبقه که دوست دارید، بسازید».

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: «افراد زیادی انتقاد داشتند که باید جلوی شهردار گرفته شود اما برخی افراد کارهای خوب شهرداری را به رخ می‌کشیدند و آن تخلفات در سایه آن خدمات انجام می‌شد، حتی برخی می‌گفتند اگر کار شهردار ایراد داشت خود رهبری یا رئیس‌جمهور مانع می‌شدند، در حالی که هرکس وظیفه خود را دارد».

مقایسه سیاست خارجی خاتمی و احمدی نژاد
مطهری در ادامه گفت‌وگوی خود در خصوص سیاست خارجی دولت نهم و دهم و سفر احمدی‌نژاد به لبنان، اظهار داشت: «سیاست خارجی دولت نهم و دهم و نوع برخورد آن با دولت‌های غربی بسیار پسندیده و جبران‌کننده دوره اصلاحات است». 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وقتی رئیس‌جمهور وقت به اروپا می‌رفت و از دموکراسی غربی تمجید و اعلام می‌کرد که ما در ابتدای این راه هستیم و 200 سال دیگر به دموکراسی شما می‌رسیم باعث دلخوری و ناراحتی بسیاری از مردم و شخصیت‌ها می‌شد، اظهارداشت: «در دولت نهم و دهم این نقص جبران شد». 

وحدت اصولگرایان در گرو برداشت واحد از ولایت فقیه
علی مطهری درباره وحدت اصولگرایان، نیز سخن گفت؛ وی گفت وحدت در هر مجموعه‌ای بدون توافق بر اصول و مبانی فکری روشن امکان‌پذیر نیست.

وی معتقد است، تا زمانی که برداشت واحدی از اصل ولایت فقیه وجود نداشته باشد، نمی‌توان به وحدت رسید.

مطهری اضافه کرد: « این موضوع در خصوص موضوعات دیگری مثل آزادی بیان نیز وجود دارد، اینکه مرز آزادی بیان و آزادی تفکر چیست؛ اگر فردی عقیده خود را درباره یک موضوع اعتقادی، اجتماعی و یا اخلاقی بیان کند که مخالف نظریه رایج باشد آیا می‌توان او را به عنوان مخالف اسلام محکوم کرد یا چنانچه از روی تفکر به آن عقیده رسیده باشد، باید با وی با احترام برخورد کرد و حداکثر پاسخ او را داد؟». 

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه تعریف و تعیین حدود اصول و مبانی جزء‌ وظایف اصولگرایان است، اظهار داشت: «آنها باید توافق کنند که مثلا معنای آزادی بیان یا ولایت فقیه کدام است و نباید این‌ها فقط یک سلسله الفاظ مشترک باشند و هرکس مقصود خود را داشته باشد».

مطهری با اشاره به اینکه چنین مشکلی در خصوص حدود آزادی‌های اجتماعی در حال حاضر وجود دارد، اضافه کرد: «دولت با زبان‌های مختلف بیان می‌کند که در این خصوص وظیفه‌ای ندارد و باید کار فرهنگی انجام شود و این موضوع به حوزه‌های علمیه و روحانیت مربوط است، این در حالی است که همه فقها امر به معروف و نهی از منکر را در جایی که نیازمند اعمال زور باشد، وظیفه دولت اسلامی می‌دانند».

این نماینده مجلس تصریح‌کرد: «پس اصل ولایت فقیه، آزادی بیان، آزادی‌های اجتماعی و نظارت بر امور فرهنگی، اختیارات و وظایف دولت و مردم در این حوزه‌ها باید روشن شود و به عنوان منشور اصولگرایی در کنگره‌ای از اصولگرایان مورد بحث و توافق واقع شود و افراد و گروه‌ها با امضای آن اعلام موافقت کنند». 

موسوی و کروبی را هم می توان جذب کرد
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره جذب حداکثری و دفع حداقلی اصولگرایان سخن گفت و با اشاره به بحران سال 88 گفت: «موسوی و کروبی از نظام فاصله گرفتند اما نمی‌توان همه افراد را جزء سران فتنه دانست و گفت آنها از نظام خارج شده‌اند، همین دو نفر را نیز ممکن است بتوان جذب کرد».

وی ادامه داد: ‌«نباید دشمن‌های فرضی و کاذب درست کرد بلکه باید به گونه‌ای رفتار شود که حتی روی اصلاح‌طلبان نیز بتوان تأثیرگذار بود و آنها را جذب کرد».

مطهری با بیان اینکه نباید اصلاح‌طلبان را دشمن تلقی کرد،خاطر نشان کرد: «نگاه برخی اصولگرایان این است که اصلاح‌طلبان دشمن هستند و نمی‌توان با آنها کار مشترک انجام داد و این موضوعی است که اکنون در مجلس با آن مواجه هستیم».