خط خطی های سیاسی و فرهنگی یک دانشجو

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

داستان جالب آتش زدن پرچم اسرائیل حین فوتبال ایران و اسرائیل

در استادیوم امجدیه جا برای سوزن انداختن نبود. سی هزار تماشاگر، کیپ تا کیپ نشسته بودند. جمعیت آن‌قدر زیاد بود که عده‌ای سرپا ایستاده بودند. سوت و بوق و کف‌زدن‌های تماشاگران، گوش آدم را کر می‌کرد. صدا به صدا نمی‌رسید. جمعه بیست و یک فروردین ماه ۱۳۴۹ بود و همه آمده بودند تا درفینال سومین دوره جام باشگاه‌های آسیا، بازی بین دو تیم تاج از ایران و تیم هاپوئل تل‌آویو از اسرائیل را تماشا کنند. خیلی‌ها که علاقه‌ای به فوتبال نداشتند، آمده بودند نفرت خود را از حضور اسرائیلی‌ها در تهران را نشان بدهند.
تیم هاپوئل از تیم‌های قوی اسرائیل بود و بیشتر بازیکنانش عضو تیم ملی بودند. تیم تاج موفق شده بود نمایندگان کشورهای مالزی، لبنان و اندونزی را شکست دهد و به فینال برسد.

برای مشاهده ادامه مطلب روی اون  فلش زرد بالا سمت چپ زیر تاریخ کلیک کنید



۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
خطاط

دلیل بیچارگی و گرسنگی ملت از نظر امام(ره)


 اگر علما که در حلال و حرام الهی امین می‌باشند و آن دو خاصیت «علم» و «عدالت» را دارا بودند، حکم الهی را اجرا می‌کردند، 

حدود را جاری می‌ساختند، 

و احکام و امور اسلام به دست آنان جریان می‌یافت، دیگر ملت بیچاره و گرسنه نمی‌ماند.


#سید_روح_الله_موسوی_خمینی 

#امام_خمینی

#ولایت_فقیه 

(چاپ هفتم، تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۷۷)

صفحه ۱۱۲.


برگرفته شده از imanagement.blog.ir
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
خطاط

تفاوت منکر و فحشا

تفاوت منکر و فحشا

در چندین آیه از قرآن کریم، فحشا و منکر در کنار هم آمده اند: «و من یتبع خطوات الشیطان فانه یأمر بالفحشاء والمنکر» (نور ، 21). «ان الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر و لذکر الله اکبر» (عنکبوت، 45). «ان الله یأمر بالعدل والاحسان و اتیاء ذی القربی و ینهی عن الفحشاء والمنکر والبغی، یعظکم لعلکم تذکرون» (نحل، 90). 

آنچه مناسب با معنای لغوی و قرینه مقابله این صفات با یکدیگر است آن است که «فحشا» اشاره به گناهان پنهانی و منکر اشاره به گناهان آشکار است (تفسیر نمونه، ج 11، ص 370، ذیل آیه 90 سوره نحل). بعضی از مفسران گفته اند: سرچشمه انحرافات اخلاقی سه قوه است: قوه شهوانی و غضبی و نیروی وهمی شیطانی. اما قوه شهوانی انسان را به لذت بردن هر چه بیشتر می خواند و غرق در «فحشا» و زشتی ها می کند. اما قوه غضبیه، انسان را به انجام «منکرات» و اذیت و آزار مردم وامی دارد. اما قوه وهمیه شیطانیه، حس برتری طلبی و ریاست خواهی و انحصار جویی و «بغی» و تجاوز به حقوق دیگران را در انسان زنده می کند (تفسیر کبیر فخر رازی، به نقل تفسیر نمونه، ج 11 ، ص 370، ذیل آیه 90 سوره نحل). بعضی از اهل لغت گفته اند: «فحش و فحشا» به کردار یا گفتاری می گویند که زشتی آن زیاد و بیش از حد و خارج از اندازه باشد. مثلا: عرب به ضرر زیاد و فوق حد تحمل، ضرر و عبن فاحش می گوید. و منکر، عملی را می گویند که در نزد مردم ناشناخته و غیرمعمول است و آن را به خاطر زشتی و قبحش ترک و رها می کنند (مفردات راغب، به نقل المیزان، ج 12،ص 333، منشورات مؤسسه اعلمی1411 هجری قمری).
۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
خطاط