بسم الله الرحمن الرحیم

نگاهی دقیق تر به «نفوذ» در کلام حضرت آقا

مقدمه

واژه نفوذ زمانی برای ما اهمیت پیدا می کند که در سخنرانی رهبر معظم ایران تبدیل به یک کلید واژه می شود. وقتی حضرت آقا در سخنرانی خود مردم و مسئولان را از نفوذ دشمن در کشور بیم می دهد. بدیهی است که وقتی آیت الله خامنه ای سخنی را خطاب به مردم و مسئولان می گوید، آن سخن حساب شده است چرا که کانال هایی که به رهبری اخبار موجود در ایران و خارج از ایران را می رسانند متعدد و معتبر و دقیق اند؛ علاوه بر این رهبری در زمینه های مختلف علمی از جمله سیاست تبحر دارد پس اگر حضرت آقا در مورد خطری حرفی می زند  پس آن خطر واقعا در کمین است.

برای مشاهده ادامه مطلب روی اون  فلش زرد بالا سمت چپ زیر تاریخ کلیک کنید


چرا نفوذ؟

در زمانی که دشمن به این نتیجه رسیده که نمی تواند بطور مستقیم اسلام را-که پایگاه آن ایران است- نابود کند پس تصمیم به نفوذ می گیرد. نفوذ در فرهنگ های لغت دارای معانی از جمله رخنه، داخل شدن در چیزی و تاثیر بر چیزی است و از همین معانی پیداست که دشمن قصد دارد بطور نامحسوس و در پوستت دوست در سیاست های ایران تاثیر گذارد بطوری که اصلا حرفی از امریکا و اسرائیل و انگلیس نباشد درحالی که بازی گردانندگان اصلی آنان اند.

دشمن می خواهد کاری کند که ما او را دوست بپنداریم و او هم با ظاهر ایران دوستانه اما باطن ایران ستیزانه و اسلام ستیزانه به اهداف خودش برسد و این کار جز با نفوذ میسر نخواهد شد.

بطور کلی دشمن با نفوذ خود دو هدف را پیگیری می کند؛ استحاله نظام و بزک کردن چهره امریکا و برای استحاله نظام راهی ندارد جز تحریف نظام فکری امام خمینی(ره) که حضرت آقا هم بار ها بر مسئله مرور بیانات امام تاکید کرده اند که دلیل آن همین سعی دشمن برای تحریف عقاید و آرمان های امام است.

ابزار های نفوذ

اکنون سوال این است دشمن ،امریکا، با چه ابزاری می خواهد طرح نفوذ خود را  عملی کند؟

بطور کلی سه ابزار برای نفوذ به هر کشوری کارساز است؛ فرهنگی، اقتصادی و برای کشوری مثل ایران ابزار انتخابات نیز کارساز است. از بعد فرهنگی امریکا با بزک کردن چهره خودش در بین مردم نفوذ می کند؛ سعی می کند با اجرای برجام و امثال آن خودش را دوستدار مردم ایران نشان دهد تا بر تصمیمات مردم تاثیر گذارد. از بعد اقتصادی سعی در وابسته کردن اقتصاد ما به خودش می کند بطوری که اگر خواستیم انتقادی از او بکنیم با ترس از تحریم های اقتصادی اش از کار خود پشیمان شده و گوش به فرمان امریکا باشیم همانطور که ژاپن بخاطر وابستگی اش به امریکا پیروی همیشگی اوست و به خود اجازه مخالفت با امریکا را نمی دهد. در شرایط فعلی نیز اگر تولیدکننده های بزرگ غرب قرارداد های شراکت با تولیدکننده های ما ببندند و ما دیگر به تولید ملی بدون کمک دیگران فکر نکنیم طبیعتا دچار وابستگی و در نتیجه سرسپردگی به غرب می شویم. نفوذ بوسیله انتخابات نیز با خوب نشان دادن سازش نزد ملت شروع می شود و با تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی بطوری که در راستای اهداف امریکا باشد نتیجه می دهد.

این راه های نفوذ بستگی به تک تک مردم و نمایندگان مردم دارد و نمی شود گفت فلان حزب عامل نفوذ است چراکه دشمن در پوست دوست نفوذ می کند پس نمایندگان ما باید علاوه بر برخورداری از تجربه و تخصص، بصیرت لازم را داشته باشند و بدانند دشمن چه اهدافی دارد تا بتوانند در جهت اهداف دشمن همیشگی یعنی امریکا تصمیم نگیرند.

روش مقابله

دو راه کلی برای مقابله با نفوذ وجود دارد؛ یکی تبیین اصول انقلاب اسلامی که با حفظ و فهم اصول و بیانات مکتوب و غیر مکتوب امام خمینی(ره) میسر می شود و دوم تبیین چهره واقعی امریکا که با تقویت حافظه تاریخی و در نظر داشتن خیانات قبلی و فعلی امریکا به ایران و دیگر بلاد مسلمانان امکان پذیر است. این دو کار باعث افزایش بصیرت مردم و مسئولان شده و در تصمیمات حیاتی به آن ها کمک فراوان می کند تا راه نفوذ دشمن بسته بماند.

والسلام

خطاط